Det er alltid viktig å kjenne målgruppen når man utvikler nye produkter. Hvem skal bruke produktet og hva er deres ønsker og behov?
Når Ledon utvikler lekeplasselementer, tenker de på barn i alle aldre. Det er de som best vet hvordan leken fungerer. Barna er ekspertene, og det er lurt å lytte til ekspertisen når verdens beste lekeplassopplevelser skapes.
Ledon møter barna på deres nivå og lar dem gi oss råd helt fra begynnelsen. «Hvis du hadde et slott, hvordan ville det sett ut og hva ville du ønsket å gjøre der?», spør vi. Guttene svarer gjerne en ting, flittig. og jentene noe annet. Når barna forklarer, noterer vi Hjemme på tegnebrettet oversetter vi barnas fortellinger til egenskaper og lekeelementer. At skattekista har en lås må bety at det er en tyv i nærheten. Derfor må vi ha en nøkkel, et fengsel og en fluktrute. En prinsesse trenger en prins og en balkong, og prinsen trenger en hest. De fortsetter slik helt til de har skapt et bilde av hvordan leken utfolder seg i en virkelig ridderborg. Når prototypen er klar, går de tilbake til barna og diskusjonen fortsetter til de har laget et lekemiljø som er både for og med barn.